Er is een fout opgetreden in dit gadget

donderdag 20 april 2017

Krap tijdsbestek

Gerekend vanaf half mei heb ik nog vijf maanden en twee weken om mijn voorgenomen verhuis te realiseren voordat de volgende winter invalt. In de winter verhuizen, vind ik nooit zo'n geweldig plan. Tot nu toe zat het er nog niet in.

Ben ik kieskeurig? Ja! Maar, ik ben ook realistisch. Ik moet rekening houden met de financiën en de omgeving waar ik kom te wonen. Voorlopig verdien ik nog voldoende om een mooi appartementje te kunnen huren. Dat gaat niet eeuwig blijven duren en verhuurders zetten daar nu al vraagtekens bij. Ik kan overal gaan wonen, maar is dat ook praktisch? Zomaar drie voorbeelden waar ik de maand april aan heb lopen denken.

Rotterdam Ommoord waar je ver van het centrum van Rotterdam afzit, wat weer hogere ov-kosten met zich meebrengt. Een benedenwoning op Rotterdam-Zuid. Tijdelijke verhuur. Tijd die je zou kunnen gebruiken om verder te kijken. In minimaal zes maanden zou je dan toch wel iets anders moeten kunnen vinden waar je echt wilt wonen...? Dat is te hopen, maar als er ondertussen ook maar iets kapot gaat binnen, moet ik het zelf repareren. Geen  huisbaas die een mannetje langs stuurt om het te fiksen. Ik en mijn ene linkerhand. En ook nog een tuin die moet worden onderhouden. In de winter kun je daar wel onderuit komen. In de zomer niet. Wonen in een woonboerderij in Dieren? Lijkt me op zich best gezellig. Maar men vraagt een actieve deelname in  het tuinieren, het onderhoud. Ik wil ook weer niet altijd en eeuwig op de andere bewoners parasiteren in de dagelijkse huishouding.

Toch zal ik het in één van die richtingen moeten gaan zoeken. Voorlopig lijkt tijdelijke huur mij de beste oplossing. Zolang tijdelijk maar  lang genoeg is en ik redelijkerwijs zeker weet dat alles in de woning marcheert zodat ik niet voor verrassingen kom te staan die ik niet eigenhandig kan oplossen. Ik blijf natuurlijk uitkijken naar een woning ineens voor mezelf, maar het is moeilijk ...

Tja, Johan ... We leven wel nog maar 20 april. Waarom reken je dan vanaf half mei? Daar zitten  nog drie weken tussen. Klopt, maar ik ga pas echt werk maken van het zoeken van een tijdelijk onderkomen na mijn volgende reis. Eerst naar Lissabon en Madrid. Dat weekje pakt niemand mij af. Volg mij op www.mensenmeteenbeperkingaanhetwoord.be vanaf 7 mei.

                                          Lissabon

                                         Puerta del Sol, Madrid
 

2 opmerkingen:

lebonton zei

lastig. wanneer een mogelijkheid uitblijft blijkt de tijd te vliegen.
geniet intussen van lissabon. een van onze favoriete steden.

Zelfstandig journalist Antwerpen zei

Ja, en blijk je te weinig tijd te hebben. Lissabon wordt vooral werken (interviewen). In Madrid heb ik meer vrije tijd.